Werk je browser bij

Zo te zien gebruik je een verouderde of niet ondersteunde browser.
Gebruik een recente versie van één van de volgende browsers voor een optimale werking van deze website

Download Chrome Download Firefox Download Edge

Veelgestelde vragen

Heb jij een vraag over Movie Unlimited?

Kies hieronder de categorie en kijk of jouw vraag er tussen staat!

Algemeen

Zijn er rookruimtes in de bioscoop?

Wij beschikken niet over rookruimtes in onze bioscoop. Wij verzoeken onze bezoekers om naar buiten te gaan om te roken.

Kan ik pinnen in de bioscoop?

Graag zelfs! Bij ons kan zowel aan de kassa, aan de bar als in de zaal gepind worden. Sinds 1 juni 2020 zijn wij 'Cashless' en kun je bij ons in de bioscoop alleen nog maar met PIN betalen.

Tip voor kinderen en tieners t/m 15 jaar:

Om kinderen en tieners toch een leuke én complete bioscoopervaring te geven, bieden wij sinds kort twee verschillende “All-in Arrangementen”. Met de ‘Kids Combi’ en de ‘Tiener Tray’ kunnen kinderen/tieners bij Movie Unlimited voor één prijs genieten van de allerleukste films inclusief iets te eten en te drinken (deze arrangementen zijn te vinden op onze website, onder het kopje: Kids). Deze arrangement zijn ook online bestellen.

Is er airconditioning aanwezig in de zalen?

Ja. Al onze zalen zijn voorzien van airconditioning.

 

Arrangementen en arrangementstoelen

Wat zijn arrangementstoelen?

Arrangementsstoelen zijn de beste plaatsen in onze bioscoopzaal. Hiervoor betaalt u dan ook een toeslag van € 1,50 per persoon extra. De arrangementsstoelen worden verkocht per even aantal. Daarnaast kunt u ervoor kiezen het gebruik van arrangementsstoelen te combineren met het bijbehorende Love/V.I.P. arrangement. Bij dit arrangement heeft u naast de filmtickets recht op het gebruik van de stoelen en keuze tussen 2 drankjes (per persoon 1 drankje) of 1 flesje prosecco.

Voor het arrangement betaalt u bij een reguliere voorstellingen € 28,50 voor 2 personen.

Is het mogelijk om een Love/V.I.P. arrangement met 3 personen te gebruiken?

De arrangementsstoelen zijn bestemd voor twee personen. Wij verkopen ze dan ook alleen per even aantallen.

Hoe kan ik mijn consumpties horend bij het arrangement krijgen?

U ontvangt een bonnetje als bewijs voor uw recht op consumpties. Deze kunt u aan de bar of tijdens de film inwisselen bij onze medewerkers in ruil voor uw consumpties.

Kan ik arrangementen met de Nationale Bioscoopbon betalen?

Helaas kunt u de fysieke bioscoopbonnen niet betalen met de Nationale Bioscoopbon. Wel kunt u het Love/V.I.P. arrangement los reserveren. In dat geval kunt u het bedrag wel betalen met de Nationale Bioscoopbon.

Ik heb twee vrijkaarten. Is het mogelijk om met bijbetaling gebruik te maken van een Love/V.I.P. arrangement?

Helaas is dit niet mogelijk. Wel kunt u met de vrijkaarten kiezen voor het gebruik van arrangementsstoelen tegen betaling van de toeslag die hiervoor geldt. Consumpties dient u zelf apart te bestellen aan de bar.

Ik wil graag voor de voorstelling een hapje eten. Is dit mogelijk?

Jazeker. Wij hebben samen met een drietal restaurants een cinemamenu samengesteld. Klik hier voor meer informatie over deze arrangementen!

Hoe werkt een cinemamenu precies?

Bij het cinemamenu kunt u genieten van 3-gangen keuzemenu bij het restaurant van uw keuze en met de bioscoopbonnen die u bij het restaurant ontvangt gratis een reguliere voorstelling bij Movie Unlimited bezoeken.

Kan ik de bioscoopbonnen van het cinemamenu ook op een andere dag dan het diner gebruiken?

Ja. De bioscoopbonnen zijn algemene bonnen en een jaar geldig na uitgifte.

 

Filmbonnen

Kan ik betalen met VVV-bonnen?

Nee, u kunt bij ons helaas niet betalen met VVV-bonnen. Wij accepteren alleen de Nationale Bioscoopbon als tegoedbon. Daarnaast zijn alle bonnen die in te leveren zijn bij bioscopen en filmtheaters die zijn aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB) ook bij ons inleverbaar. Dit staat in dat geval altijd achterop de bon vermeldt.

Welke bonnen zijn niet inleverbaar bij Movie Unlimited Bioscopen?

Helaas zijn er (film)bonnen die wij niet accepteren. De meest voorkomende zijn:

• VVV-bonnen.
• De bioscoopcadeau (licht blauwe pas)
• De Bioscoop Cadeau Card (donkerblauw) 
• De Cineville pas.
• Overige bonnen die zijn uitgegeven door een ander bioscoopketen als Movie Unlimited.

Twijfelt u of u uw bon bij ons kunt inleveren? Vraag het één van onze medewerkers! Wij zijn dagelijks bereikbaar: 038-3338862 óf mail naar onze klantenservice: klantenservice@mubioscopen.nl

Mijn filmbon is verlopen. Kan ik deze nog inleveren?

Helaas zijn filmbonnen na het verstrijken van de uiterste inleverdatum niet meer bij ons in te leveren.

Kan ik een MaDiWoDo-bon inleveren?

De MaDiWoDo Bioscoopkaart is geldig voor één bioscoopkaartje voor een 2D film, dat gebruikt kan worden op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag (met uitzondering van erkende feestdagen en in de kerstvakantie).

Overige voorwaarden:

  • Toeslagen (bijvoorbeeld 3D of Avondvullende films) zijn niet inbegrepen.
  • De MaDiWoDo-bon is helaas niet geldig is tijdens specials (zoals de Ladies Night, Kleuterbios of andere voorstellingen met een afwijkende prijs) en niet geldig in combinatie met andere acties en kortingsregelingen.
  • Op de MaDiWoDo-bioscoopkaart staat een geldigheidsdatum vermeld. Is deze datum verstreken, dan accepteren wij deze bon niet meer.

 

Filmprogramma en Kijkwijzer

Wanneer wordt het filmprogramma bekend gemaakt?

Een filmweek loopt van donderdag tot en met woensdag. Vanaf uiterlijk maandagavond is het programma voor de komende week bekend. Vanaf dat moment is het dan ook mogelijk om hiervoor te reserveren.

Zit er een pauze in de voorstelling?

Soms. Tijdens onze reguliere voorstellingen hanteren wij geen pauzes en wordt de voorstelling in een keer vertoond. Wel hanteren wij pauzes bij alle kindervoorstellingen, voorstellingen die langer dan 140 minuten duren en tijdens de meeste speciale voorstellingen, zoals bijvoorbeeld de Ladies Night.

Mijn zoon/dochter is nog geen 16 jaar, maar wil een film bezoeken die voor 16 jaar en ouder is gekeurd. Mag dit?

Nee, dit mag niet. De leeftijdskeuring van 16 jaar is wettelijk bepaald bindend. Dit houdt in dat wij als bioscopen moeten controleren op leeftijd (middels ID-bewijs) en geen toegang mogen verlenen aan personen beneden de 16 jaar (ook niet onder begeleiding van een volwassene). Ook bij twijfel of het niet kunnen tonen van een ID-bewijs wordt geen toegang verleend.

Wat is een kijkwijzer

Kijkwijzer...waarschuwt ouders en opvoeders.

Kijkwijzer waarschuwt ouders en opvoeders tot welke leeftijd een televisieprogramma of film schadelijk kan zijn voor kinderen. Ten eerste doet kijkwijzer dat met het geven van een leeftijdsaanduiding (alle leeftijden, 6 jaar, 9 jaar, 12 jaar en 16 jaar). Daarnaast zijn er pictogrammen die de reden van het advies aanduiden: geweld, angst, seks, discriminatie, drugs- en/of alcoholmisbruik en grof taalgebruik.

Ouders zijn zelf verantwoordelijk. Kijkwijzer oordeelt niet over de inhoud of kwaliteit van televisieprogramma's en films. Daartoe verschillen de voorkeuren en normen van ouders te veel. Kijkwijzer waarschuwt alleen voor mogelijke schadelijke beelden. Uiteindelijk zijn ouders zelf verantwoordelijk voor wat hun kinderen mogen zien. Ér is echter door de overheid een wettelijke bepaling verbonden aan de verschillende leeftijdsgrenzen: 16 jaar = 16 jaar én 18 jaar = 18 jaar!

Kijkwijzer 16 jaar en 18 jaar

Wettelijk is bepaald dat de leeftijdsgrens van 18 jaar bindend is. Dit betekent dat bioscopen in Nederland geen personen beneden de 16 jaar mogen toelaten bij films die een leeftijdskeuring van 18 jaar hebben. Hierop dienen bioscopen te controleren op leeftijd middels het identiteitsbewijs. Bij twijfel en het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs mogen bioscopen geen toegang verlenen tot de voorstelling.

Movie Unlimited houdt zich strikt aan de wet op de leeftijdskeuring van 16 jaar & 18 jaar, hierop worden nooit uitzonderingen gemaakt. Bij films gekeurd voor 16 jaar en ouder & 18 jaar en ouder wordt er bij twijfel naar legitimatie gevraagd.

Indien de bezoeker jonger dan de aangegeven Kijkwijzer is en/of geen legitimatie kan tonen, wordt de toegang geweigerd.

Ook onder begeleiding van een ouder die wel aan de leeftijdskeuring voldoet is het niet mogelijk een voorstelling met een 16+ of 18+ keuring te bezoeken. Neem dus altijd een geldig legitimatiebewijs mee. Movie Unlimited Bioscopen accepteert als legitimatiebewijs een paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of een verblijfsvergunning. Andere passen of documenten worden niet geaccepteerd.

Kijkwijzer AL, 6+ en 9+

De Kijkwijzers AL, 6+ en 9+ zijn adviserend voor de ouders en opvoeders. De toegang zal niet worden geweigerd mocht een bezoeker jonger zijn dan de Kijkwijzer.

Kijkwijzer 12+ en 14+

12+ jaar: Mogelijk schadelijk voor kinderen onder de 12 jaar. Kinderen jonger dan 12 jaar worden niet toegelaten zonder begeleiding van een volwassene. Kinderen jonger dan 12 jaar onder begeleiding van een volwassene worden wel toegelaten.

14+ jaar: Mogelijk schadelijk voor kinderen onder de 14 jaar. Kinderen jonger dan 14 jaar worden niet toegelaten zonder begeleiding van een volwassene. Kinderen jonger dan 14 jaar onder begeleiding van een volwassene worden wel toegelaten.

 

Inloggen en Account aanmaken

Heeft u problemen met inloggen?

Vul op de juiste plaats uw door ons gestuurde emailadres en wachtwoord in en let erop dat er géén spaties voor uw emailadres of wachtwoord staan.




Hoe kan ik een account aanmaken?

U kunt een nieuw account aanmaken via het formulier op de inlogpagina.

Foutmelding tijdens aanmaken van account?

Ik krijg tijdens het aanmaken van een account de melding ‘Het email adres is al in gebruik’. Wat nu?


Wanneer u de melding ‘Het email adres is al in gebruik’ krijgt tijdens het aanmaken van een account, betekent dit dat uw emailadres al bij ons geregistreerd is. Om uw account met ditzelfde emailadres weer actief te maken, kunt u kiezen voor de optie ‘wachtwoord vergeten’ en een nieuw wachtwoord instellen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Indien u het wachtwoord van uw account bent vergeten, kunt u via de optie ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord instellen. Na het invoeren van uw emailadres ontvangt u binnen enkele minuten een email met een link waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen. Na het opnieuw instellen van het wachtwoord kunt u het account weer gebruiken om tickets te bestellen.

 

Mindervalide

Is de bioscoop toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Onze bioscopen zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Wij beschikken over een lift waarmee u alle verdiepingen kunt bereiken. In al onze zalen zijn rolstoelplaatsen beschikbaar. Graag verzoeken wij u wel dit te vermelden bij uw reservering. Mochten er andere verzoeken zijn met betrekking tot uw situatie, bespreek dit dan tijdig met één van onze medewerkers.

Beschikt de bioscoop over een mindervalidetoilet?

Onze bioscopen beschikken allemaal over een toilet voor mindervalide personen.

 

Kaartverkoop en Reserveren

Hoe kan ik reserveren?

Movie Unlimited biedt de mogelijkheid om tickets telefonisch (of bij de kassa van de bioscoop) te reserveren, hier zijn wel extra kosten aan verbonden. Deze kosten bedragen €0,50 per ticket*. Het is voordeliger om online of via de app uw tickets te kopen. Ook hoeft u dan niet in de rij voor de kassa te staan, maar kunt u direct doorlopen naar de kaartcontrole. Daarnaast heeft u met gekochte tickets het voordeel om precies op tijd kunt komen voor de voorstelling. Gereserveerde tickets moesten doorgaans minimaal een kwartier van tevoren worden opgehaald, die tijd kunt u nu besparen.

*Uitzondering: deze extra kosten worden niet doorberekend bij telefonische reserveringen voor de Movie Unlimited pas, filmbonnen, filmfeestjes, arrangementen óf plaatsen voor mindervalide personen.

Is het nog wel mogelijk om telefonisch te reserveren?

Telefonisch reserveren is nog steeds mogelijk. Voor telefonisch reserveren wordt € 0,50 per filmticket extra gerekend. Bij een telefonische reservering kunt u een voorkeur voor uw plaats doorgeven. Let er wel op dat plaatsen pas definitief zijn wanneer u de reservering heeft afgehaald aan de kassa. Ook voor filmfeestjes e.d. kunt u telefonisch reserveren. Hiervoor wordt geen toeslag gerekend.

Kan ik met filmbonnen ook reserveren via de website?

Filmbonnen (m.u.v. de Nationale Bioscoopbon) kunnen helaas op dit moment nog niet verrekend worden wanneer u direct tickets koopt via onze website. In dat geval adviseren wij u om een reservering te maken en het bedrag aan de kassa te voldoen, zodat wij de filmbonnen kunnen verrekenen.

Kan ik arrangementsstoelen reserveren via de website?

Jazeker! Kies in het reserveringsscherm 'Kies soort stoel' voor de optie Vip of Love. De toeslag voor een arrangemenstoel is € 1,50 per persoon. Een Love seat óf een Vip seat kun je alleen per even aantal reserveren.

 

Movie Unlimited Pas

Ik heb een vraag over de Mu Pas

In onderstaande rubrieken vind je antwoorden op veel voorkomende vragen over de MU Pas.

Als Movie Unlimited pashouder kun je zowel telefonisch als bij de kassa van de bioscoop tickets reserveren voor een film (Kampen: 038-3338862). Telefonisch reserveren is voor pashouders gratis.


Geldigheid Movie Unlimited Pas

Aanvragen (nieuwe) Movie Unlimited Pas

Opzegging/heractiveren/aanpassen

Betaling Movie Unlimited Pas


 

Ticketaankoop annuleren

Kan ik mijn aangekochte tickets annuleren?

Tickets die gekocht zijn via de website of de Movie Unlimited App kun je gemakkelijk en snel annuleren via jouw Movie Unlimited Account:

Stap 1: Log in met je account of maak een account aan met het e-mailadres waarmee de tickets zijn  aangekocht.
Stap 2: Ga naar Mijn reserveringen/aankopen en klik op het Prullenbakje bij de voorstelling die je wilt annuleren. Klik op OK.
Stap 3: Je krijgt nu een annuleringsbevestiging in beeld, én ook via de mail. Hierin staat een code voor het tegoed (en de waarde). 
Heb je tickets gekocht in de bioscoop of met vouchers/tegoedbonnen, neem dan contact op met onze Klantenservice.

We ontvangen jouw annulering het liefst zo snel mogelijk, maar uiterlijk 1 uur voor de aanvangstijd van de film. Als de voorstelling al plaatsgevonden heeft, is het niet mogelijk om de tickets te annuleren en is retour van het aankoopbedrag niet mogelijk. Het is niet mogelijk om geld retour te krijgen.

De volgende zaken kunt u aan de kassa van de bioscoop regelen:
- U heeft tickets gekocht en wil het aantal wijzigen.
- U heeft een verkeerd ticket gekocht, bijvoorbeeld 'Standaard 16 jr. en ouder' in plaats van een 'Kinderticket'.
- U heeft tickets gekocht, maar bent ook in het bezit van een vrijkaart, kortingskaart, filmbon, bioscoopbon.
Let op: vergeet niet om u QR-code mee te nemen naar de kassa.
 
Wilt u reeds gekochte tickets omboeken naar een andere voorstelling, bel dan onze reserveringslijn: 038-3338862.